Mi is pontosan ez?
 

A Szegénylegények egy készülő videójáték, aminek világa a kortárs magyar filmszakma közegének mesésített változata. A feladat az, hogy fiatal filmesként végigverekedd magad az intézményrendszeren és kineveld a legjobb filmet Filmvilág birodalmában!

Honnan az ötlet?

Én magam először is az ELTE BTK Filmtudomány mesterképzésére járok, diplomamunkám pedig egyelőre igen tágan: film és videojátékok kapcsolata - majd egyszer. Mindenek előtt viszont ehhez a témához szerettem volna készíteni egy gyakorlati anyagot, egy játékot is. Sokáig gondolkoztam, mi legyen az a köznapi téma, ami jó lenne egy játékhoz, végül kezembe adta a sors az ideálisat: egy vizsga, aminek az anyagát eleinte utáltam, de mivel harmadszor is át kellett magam rágnom rajta, valahogy meg kellett találnom vele a közös pontot. Ez volt a "Filmszakmai ismeretek", ami bár eleinte igen unalmasnak tűnt, ahogy kezdtem megérteni az intézményrendszert, egyre kezdett előttem körvonalazódni egy kis összefüggő (képzeletbeli) mesevilág. Aztán jött a bumm - rajzoltam egy térképet az egészről és rájöttem - ez épp olyan, mint a Marioban. Innentől nem volt megállás és megkezdődött az átértelmezési folyamat...

Hogy néz ki majd a játék?

A játék maga egy egyszerű 2D-s platformjáték lesz, ám ezt kicsit megbolondítja az, hogy a játék egyes pályái során egy komplett filmet kell felnevelnie a játékosnak. Végighaladva egy film elkészülésének útját követheted nyomon - a forgatókönyvtől a(z állandó) pénzszerzésen át a megvalósításig és forgalmazásig. Ennek megfelelően az egyes pályáknak mind megvan a saját logikája, ami ha minden jól megy (mesésítve) hasonlítani fog a valódi filmkészítés adott fázisaira is. Tovább színezi a dolgot, hogy nem csak saját bőrét kell óvnia a játékosnak, de folyamatosan vigyáznia kell az őt hűségesen követő filmszörnyre is. Bizony, a film ebben a világban egy pokémon-szerű élő lény, aki épp olyan sérülékeny, mint teremtője - csakúgy, mint a valóságban. A játék fő célja az ő felnevelése és pátyolgatása, miközben folyamatosan szembe kell nézni a támadó hivatalnokokkal, szörnyekkel, önbizalomromboló manókkal és a folyamatosan fogyó pénzzel, ami mindent befolyásol. Ha ismered a Yoshi's Islandet a Super Nintendóról (itt jobbra fent), akkor sejted miről lesz szó! A környezet megvalósításában viszont mindenképpen igyekezni fogok ezt a nintendós, retro hangulatot felidézni, de úgy, hogy közben valamilyen módon érződjön a magyar közeg is. Hogy ez miképpen fog megtörténni, arról egyelőre pontosat nem tudok mondani, a koncept-rajzok jelenleg is készülnek - hamarosan ki is fogok belőlük tenni egyet-kettőt az arra érdemesek közül.

Mikorra, milyen eszközökkel, milyen céllal?

A játékot a gyakorlati mestermunkám leadásakor, tehát 2011 januárjában kell prezentálnom, így addigra mindenképpen el fog készülni, de reményeim szerint már ennél előbb is játszható lesz. Jelenleg a játék vázát jelentő pályasorrend és alapvető szabályok megvannak papíron, most készülnek mindehhez a karakterek és a világ vizuális megjelenése - szintén papíron. Ehhez természetesen alapul veszem a magyar filmszakma krémjét, tömérdek képem van a sok-sok filmes fazonról :) Rettegjetek! :) A felül látható figura eddig az első, akit digitális formába is öntöttem, de ez még korántsem végleges. (Aki kitalálja, kiről mintáztam a figurát, kap egy csokit:) A játék konkrét kivitelézéshez a The Games Factory 2 nevezetű ügyes kis szoftvert fogom használni, az animációk elkészítését pedig még eldöntöm, hogy kézzel és photoshoppal, vagy pixelenként paintben fogom-é megcsinálni. A zenét illetően erősen 8bitre kell számítani - éljen a retro! :) Mindezek mellett pedig rendelkezésemre áll szakmai konzulensem, Pálos György erős fegyverténynek számító fantáziája is :)

Végül pedig ennek az egésznek a célja nem más, (azon kívül, hogy megkapjam rá a remélhetőleg jól megérdemelt ötösöm,) hogy létrehozzak egy olyan játékot, ami megmutatja a mindennapi élet egy kis szeletében rejlő játékszabályokat, játékosokat, játékokat. Nem tudom, hogy alkalmazható lesz-e az oktatásban szemléltetéshez, vagy könnyebb átéléshez - reményeim szerint bárcsak - a rövid távú célom az, hogy az is, aki benne van a filmszakmában és az is, aki nincs, tapasztalja meg a filmkészítésben és általában a mindennapok rögvalóságában megbúvó videojátékot :) (ahh) 

Nemsokára ismét jelentkezem, még több információval és más játékok ajánlóival! :)

üdv

Miki

A bejegyzés trackback címe:

https://szegenylegenyekdev.blog.hu/api/trackback/id/tr62171747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása